Alumnes de primària experimenten amb activitat assistida amb gossos

El 15 de març els alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària de l’escola Joan Roca Meridiana van participar en un taller que tenia com a objectiu explicar i experimentar l’activitat assistida amb gossos. Aquest taller ha estat realitzat per l’entitat Anima’ls i organitzat per la Fundació Educare Instruendo.

L’activitat assistida amb gossos està pensada per treballar diferents aspectes del desenvolupament socio-afectiu i cognitiu dels infants. Durant la primera part de la sessió es treballa l’autogestió de les emocions i la capacitat d’observació.

IMG-20160315-WA0001

El cos de l’activitat és generar un circuit per fer-lo amb els gossos, cada equip s’ha de fer responsable d’un gos i ha d’aconseguir passar el circuit. Amb aquesta activitat surten diferents dinàmiques de grup que ens permeten reflexionar i que a posteriori amb la fitxa que els lliurem pot seguir treballant la seva mestra. Es treballa la comunicació entre iguals, valors com compartir, col·laborar, respectar…. Apareix la frustració i amb ella la resolució de conflictes….

Els alumnes de 5è i 6è de primària van gaudir de l’activitat i van manifestar un gran interès.

20160315_10281920160315_120840