Pictogrames contra les barreres de la comunicació

El 25 de febrer els alumnes de segon d’Educació Infantil i de 2n d’Integració Social del torn de tarda del Centre d’Estudis Roca van assistir a una xerrada a càrrec de l’associació EduTea . El president de l’associació, Sr. Xavier Rojo i la psicòloga, Sra. Laura Aut, van presentar el seu projecte que està basat en els pictogrames com a eina de comunicació per a les persones denominades no verbals, moltes d’elles diagnosticades amb trastorns de l’espectre autista.

IMG_0531

Durant la xerrada els alumnes van poder entendre millor la realitat quotidiana d’una persona autista, la varietat entre les persones autistes, la necessitat que tenen de comunicar-se i participar en la família, l’escola i la societat. El projecte d’EduTea té com a objectiu facilitar la comunicació i, de la mateixa manera que les persones cegues tenen un llenguatge propi, poder construir una forma de comunicació adaptada a les necessitats de les persones amb trastorns de l’espectre autista. La xerrada va generar molt interès i molts interrogants que sempre van ser contestats pels representants d’EduTea.

20160225_190042(1)

L’associació Edu Tea al mes de novembre es va proposar aconseguir que 100 comerços a Catalunya col·loquessin als seus establiments un pictograma que identifiqués el seu comerç, i aquest repte ja l’ha assolit. Cada pictograma té un preu de 15€. Per a més informació podeu consultar la pàgina web d’EduTea.

IMG_0528