Conferència “Educar amb bon humor” de Carles Capdevila

El dijous 21 de gener el Sr. Carles Capdevila va fer la conferència “Educar amb bon humor” a l’escola Joan Roca Guipúscoa i organitzada per la Fundació Educare Instruendo.

Carles Capdevila és llicenciat en filosofia i periodisme i professor de comunicació a la Universitat de Barcelona. És el director del diari ARA, que va rebre el Premi Nacional de Comunicació al 2013. Ha estat col·laborador dels diaris El Periodico, l’Avui i Sport. A la televisió col·labora al programa Divendres i els Matins de TV3. És productor executiu del programa APM de TV3.

Va ser subdirector i guionista del programa Malalts de tele (1998-2000) que va rebre el Premi Ones (1999). A la ràdio col·labora a la secció “El Aula” de Hoy por Hoy, a la Cadena SER. Va ser Director i presentador del programa Eduqueu les Criatures de Catalunya Ràdio (2006-2010). Ha escrit els llibres: Nadó i companyia, RBA, 2000 (Premi Pere Quart d’humor i sàtira, 1999), Alguna Pregunta Més: Antologia de 10 anys de disbarats, La Campana, 2004, Criatura i companyia, La Campana 1999 (Premi Pere Quart d’humor i sàtira 1999), Nova York a la catalana, La Campana, 1996.

En aquesta conferència va combinar l’experiència pròpia en l’educació dels seus quatre fills i el bon humor, per analitzar en clau irònica el procés educador, i va fer una crida a la necessitat de posar-hi els cinc sentits, en l’educació: sentit comú, sentit moral, sentit de la responsabilitat, sentit del ridícul i -sobretot- sentit de l’humor.