El dia 5 de juny és el dia internacional del medi ambient. El curs anterior es va fer una exposició de fotografies sobre les conseqüències de la contaminació en el medi ambient a les tres escoles del Grup Escolar Roca. Per aquest curs també estava programat fer una exposició fotogràfica sobre el medi ambient, ens hem hagut d’adaptar a les noves circumstàncies i aquest any no podrà ser presencial. L’exposició es podrà visitar a les pàgines webs del Grup Escolar Roca i de la Fundació Educare Instruendo. El lema  d’aquest any del dia internacional del medi ambient és…

En aquesta exposició podem enviar fotografies on es pugui visualitzar les variacions que s’han produït durant el confinament: nivells de contaminació, animals que han tornat a llocs  on no acostumaven anar, etc. També fotografies relacionades amb el reciclatge i el respecte a la natura. Les fotografies poden ser originals o obtingudes d’Internet.

Tots els alumnes i totes les famílies rebran una circular informativa. També s’informarà a l’AFA de l’escola Joan Roca Guipúscoa i l’AMPA de l’escola Joan Roca Meridiana.

Les fotografies s’han d’enviar a participo@ceroca.cat

Han de posar el nom i cognoms de l’alumne/a, el curs i l’escola (JRG, JRM o CER).

Són importants aquestes dades  per a poder contestar els correus de tots els alumnes que participin. L’any passant es van recollir 135 fotografies.

Des de la Fundació farem les següents tasques:

• Campanya de promoció a les tres escoles (Famílies, alumnes, professorat, personal no docent, AFA, AMPA i equips directius)
  • Recollirem totes les fotografies abans del dia 25 de maig.
  • Contestarem els correus, agraint la participació a tos els participants (alumnes, familiars , professorat i personal no docent)
  • Organitzarem l’exposició fotogràfica virtual que s’inaugurà el 5 de juny, dia Internacional del medi ambient.

Estem vivint una situació excepcional que ens ha fet veure que les coses poden canviar, un aire més pur, menys sorolls, menys consum, etc. És evident que mantenir aquesta situació no convé a ningú, perquè ha provocat morts, patiments, atur, estrès de  molts professionals, entre aquests el professorat. Però cada dia és més necessari canviar les nostres actituds, canviar la relació que tenim amb el Món. A vegades una imatge ens explica molt més que moltes paraules, aquest és l’objectiu de l’exposició “Estic amb la natura”