Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta

1. Participen en aquesta selecció per ser representant del CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, organitzat perLa Fundació Enciclopèdia Catalana, els alumnes de 4t, els alumnes de 6è i els alumnes nouvinguts amb una incorporació al sistema educatiu menor de vint-i-quatre mesosdel cursos de 5è i 6è de Primària, de l’Escola Joan Roca -Meridiana.
  2. Categories:
    Grumets vermells
    Alumnat de 4t d’Educació Primària
    Grumets verd
    Alumnat de 6è d’Educació Primària
    Timoners
    Alumnat nouvingut de 5è i 6è de Primària amb una incorporació al sistema educatiu menor de vint-i-quatre mesos.
  3. Tres dies abans de la selecció de l’alumne que representarà a la seva categoria, es donarà una lectura perquè cada alumne la pugui preparar a l’escola i a casa. La lectura serà triada a l’atzar dels llibres que recomana l’entitat que organitza el Certamen. Les lectures sempre seran en català.
  4. Els lectors hauran de tenir en compte: la posició del cos, el volum, la fluïdesa, l’articulació, el ritme, l’entonació, les pauses, l’expressivitat i la dicció. Aspectes treballats prèviament a classe.
  5. La data límit per lliurar a l’entitat organitzadora la nominació dels representants serà 25  de Gener 2019 per a totes les categories.
  6. El jurat estarà format per la directora de l’ESCOLA JOAN ROCA MERIDIANA, el director de la FUNDACIÓ EDUCARE INSTRUENDO, un mare/marePADRÍ LECTOR, un mestre del DEPARTAMENT DE LLENGÜES i l’alumne que l’any anterior es va presentar com alumne de 4t d’Educació Primària i que aquest any cursa 5è d’Educació Primaria.
  7. Per la selecció del representant, el jurat anirà omplint una taula amb aspectes relacionats amb la lectura en veu alta. El jurat seleccionarà a l’alumne més competent en tots aquest aspectes i més preparat per ser el representant de la seva categoria.
  8. Es seleccionarà de cada categoria l’alumne que representarà al grup-classe i un substitut per si aquest es posés malalt.
  9. La notificació del representant al CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, es farà el mateix dia i ho farà la directora de l’escola Núria Coma Pacheco.
  10. El fet de participar com a representant al CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA pressuposa l’acceptació d’aquestes bases. El jurat resoldrà qualsevol circumstància que no s’hagi previst.