Finalitat

• Crear en els alumnes de sisè d’Educació Primària l’interès per l’escriptura.
  • Afavorir la cooperació dels alumnes de sisè amb les persones grans.

Descripció de l’activitat

Cada alumne/a de sisè redactà un conte relacionat amb una casa i un objecte que s’ha trobat a dins de la casa. L’objecte l’escolliran de forma aleatòria i hauran de construir una història al voltant de la casa i l’objecte.

Un cop acabat tots els contes, aquests es lliuraran a un grup de persones grans d’un Casal de gent gran. Aquest grup de persones faran un dibuix per a cada conte relacionat amb la casa, la història i l’objecte.

Activitats del projecte

1. Presentació del projecte a l’alumnat de sisè d’Educació Primària.
    2. La casa del conte. Els alumnes hauran de pintar una casa de fusta que se’ls donarà.
    3. Escollin l’objecte. Cada alumne/a cercarà dins de la casa un objecte que servirà per construir el seu conte.
    4. Redactar el conte. Correccions.
    5. Lliurament dels contes al grup pintor del Casal de gent gran.
    6. Pintem els contes. La gent gran farà les pintures.
    7. Lliurament de les pintures al grup d’alumnes de sisè d’Educació Primària.
    8. Exposició de les pintures a l’escola.
    9. Escrits de l’AMPA, direcció de l’escola i Fundació i de la gent gran del Casal La Palmera.
    10. Publicació del llibre.
    11. Graduació. Lliurament d’un llibre a cada alumne i a les persones del grup de pintors.

Temporalització

• Febrer i març: redactar contes.
  • Març i abril: elaboració de les pintures.
  • Maig: Aportacions AMPA, direcció, Fundació i grup de gent gran del Casal La Palmera.
  • Exposició de pintures.
  • Maig i principi de juny: Publicació del llibre.
  • Juny: lliurament dels llibres a la graduació dels alumnes de sisè d’Educació Primària.